Van afstuderen naar doorgroeien
Tijdens haar afstudeerstage deed Romée onderzoek naar de website van Hollarts en naar interessante AI tools. Ook maakte ze een seo strategie. Haar eindpresentatie bleek een eyeopener: ‘Collega’s gaven aan dat ze toen goed zagen wat er beter kon. Het zette iets in beweging: hoe zorgen we dat dit niet verloren gaat wanneer mijn stage voorbij is?’
Kort daarna volgde het aanbod om te blijven. Sinds de zomer is Romée marketing- en communicatiemedewerker bij Hollarts en partnerbedrijf Helcosol.
Verschil tussen stage en baan
Wat is volgens Romée het grootste verschil? ‘Tijdens mijn stage werkte ik vooral aan mijn onderzoek. Nu ben ik echt het aanspreekpunt. Collega’s weten me te vinden voor marketing en communicatie en ik word meer gezien in die rol. Het voelt goed om van toegevoegde waarde te zijn.'
Nieuwe uitdagingen
Haar werk sluit deels aan op haar onderzoek, maar biedt ook nieuwe kansen. ‘SEO en websitebeheer pak ik nu structureel op. Daarnaast ben ik bezig met social media en nieuwe ontwikkelingen, zoals AI. Voor een van mijn deelopdrachten heb ik onderzoek gedaan naar geschikte AI tools voor Hollarts. Daardoor is mijn kennis erover nu breder geworden. Dat maakt het extra leuk.’
Een vliegende start
Romée werkt fulltime. Dat is wel even iets anders dan het studentenleven natuurlijk. Hoe bevalt dat? 'Ik dacht dat het 32 uur zou worden, maar ze vroegen me voor 40 uur per week. Ik vond het prima. En ik merk nu: de dagen vliegen om!’
Stage als springplank
Het verhaal van Romée is een mooi voorbeeld van de mogelijkheid dat een stage bij Hollarts kan uitlopen tot meer dan een leerperiode. Het kan de opstap zijn naar een mooie baan bij een innovatief bedrijf. Natuurlijk is een baan na afloop geen garantie, maar de kans is er wél. Wie initiatief toont en laat zien dat hij of zij waarde toevoegt, kan zomaar de volgende stap maken.
Wil je meer weten over de afstudeerstage van Romée? Klik hier.